Maukie - the virtual cat

wtorek, 20 października 2009

"Mimozy" dobre dla poety ?

http://www.youtube.com/watch?v=eLiwdp1c3iA
File:Mimoza 130208.jpg

Mimozy? Kto widział mimozy? (4 - liczba komentarzy)

20/10/09

GTWB ogłosiło mową akcję - coś o mimozach, niby że jesień się nimi zaczyna. A ja mimozy chromolę, dla mnie jesień to jabłka i marcinki, zapach dymu z palonych resztek na działkach i szelest liści. Mimozy dobre dla poety, a ja jestem warszawska BABA.... Mimozami…(protest song by didixi)
Co to właściwie jest mimoza? Z czym to się je? (To wie koza.) I jak to się ma do jesieni? (A zwłaszcza jesieni w Warszawie) Ja się w mimozy nie bawię!  Ja mogę wrzos i topole, a te mimozy - chromolę!!!  Ja mogę, że plucha i słota, i błoto, o tak, ja chcę błota! I liście, co na łeb mi lecą -  mimozy mnie nie podniecą!  Mimoza - roślina nabyta, z Warszawą nieobyta, że zaś na dotyk wrażliwa? Phi, tak z mimozami bywa...  Ja wolę wrzos i topole, a czułą mimozę - chromolę!
dodaj do flakera
Technologia Przetłumacz
  • A u mnie kapusta jest... bo oprócz zbiorów jabłek w sadach, jesień to również warzywne żniwa :-)
    [odpowiedz]rubeus @ 2009-10-20 09:08:22
  • A nic nie smakuje jak własne warzywa i owoce. Kiedyś miałam działkę, to wiem. Miłego dnia, rubeusie...
    [odpowiedz]Monika @ 2009-10-20 09:14:35
  • "Mimozy" dobre też dla cyklisty, we wrześniu fajnie się jeździ ścieżynkami po polach z mnóstwem kwitnących "mimoz" w rowach ;-D
    [odpowiedz]meteor2017 @ 2009-10-20 10:25:34
  • No, no całkowite zaskoczenie, jestem zachwycony. Taki naukowiec ? nagle warszawska BABA , prawdziwa do bólu wspaniała w swojej szczerości. Forma wiersza, lekka swobodna jak wiatr a jaka pasja i gęstość treści, determinacja, przekonanie o słuszności myśli. Cudo!!! Gratulacje ! Czy mogę ukraść jak zdjęcia, proszę !!! nie mogę się powstrzymać by nie mieć cudowności u siebie. Będę czekał na pozwolenie. Siarczyste :)))*
    [odpowiedz]airborne @ 2009-10-20 10:59:05
  • Kolejna jesien zaczyna sie ... mimozami: www.comfsm.fm/~dleeling/angio/mimosa.html ;) Nawłoć, to po prostu NAWŁOĆ

4 komentarze:

airborne pisze...

Didixi układ wiersza został zdeformowany przez automatyczną edycję nie potrafiłem tego pokonać.
Wiem, urok wiersza uległ zagładzie, zniknęła zwiewna lekkość, jestem wściekły, niepocieszony, przepraszam.
Moja niewiedza jest bezgraniczna .

Zauroczyłaś mnie tym wierszem.

AnSa pisze...

..Mimozy - skojarzyły mi się z utworem Czesława Niemena..:D
są to najbardziej niesamowite rośliny na świecie! Kwiaty, które poruszają liśćmi: pochodzące z Azji aturi (desmodium motorium) i brazylijska mimoza wstydliwa (mimosa pudica). Aturi wykonuje kołowe ruchy listkami a mimoza błyskawicznie składa liście od dotyku lub podmuchu..:)
miłych snów w Mimozowych Ogrodach..
dobrej nocy..
przesyłam ciepłe pozdrowienia..:)))

blekitka pisze...

A ja mimozy uwielbiam. I zapach i barwę ;-)) Nie mówiąc o poezji Julka Tuwima;-))*

Anonimowy pisze...

Mimozami jesień się zaczyna ...
Piękne !
http://mk1604.blog.onet.pl/