Maukie - the virtual cat

poniedziałek, 4 stycznia 2010

@


Mówić o kimś, do kogoś i… przy kimś…

Wpis w kategorii [ Językoznawstwo ]
W Internecie panuje zwyczaj stosowania, głównie w komentarzach, znaku tzw. “małpy” przy bezpośrednim zwracaniu się do danej osoby. Na ile taka praktyka jest uzasadniona i przede wszystkim, czy jest to poprawne?
Symbol “@” , z angielskiego “at”, znaczy “przy”, “w” lub “na”. Powszechnie używany jest w adresach poczty elektronicznej, np. użytkownik@nazwa.serwera.pl. Adres kowalski@serwer.pl stanowi swego rodzaju metonimię i można go odczytać następująco: “użytkownik Kowalski zarejestrowany na serwerze o nazwie serwer.pl”.
Częściowo użycie “@” przed pseudonimem adresata jest uzasadnione, ale jest to jednak modyfikacja znanego już w średniowieczu i renesansie zastosowania tego znaku pisarskiego. W łacińskiej ligaturze znak “@” oznaczał “ad” i był stosowany w celach handlowych przed adresem odbiorcy.
O ile zasadność pojawienia się “małpy” w adresie email jest wyraźna, to już przed samą nazwą użytkownika nie do końca; pseudonim nie jest adresem. Tak więc posługiwanie się “atą” w odpowiedzi na czyjś komentarz pozostaje jedynie kwestią umowną.
Blog:

Unleashed English 

9 komentarzy:

słodko-winna pisze...

Ilekroć widzę ów znak w komentarzach mam wrażenie , ze autor zwracając się do mnie mówi: słodko-winna maupo;)- w ogóle mi się nie podoba

Anonimowy pisze...

jakoś nie mam opinii na ten temat

pozdrawiam!

AnSa pisze...

..jest jak każdy inny znak
i nawet wygląda dość sympatycznie lecz ma taką śmieszną nazwę w/g nie pasującą do swojego wyglądu..:)

Pani Szydełkowa pisze...

To wszystko dlatego, że z aty zrobiono małpę i dalej już łatwo poszło ;))) Zasadniczo niespecjalnie często używam w komentarzach @, ale mi się zdarza - ma to jednakowoż wydźwięk humorystyczny, nigdy obraźliwy :))

airborne pisze...

Zadaję sobie pytanie po co ta małpa, myślę sobie, jakaś elegancja czy co ?

airborne pisze...

Mnie zainteresowało jedynie pochodzenie tego znaku i poprawność jego stosowania. Poza tym chcę zwrócić uwagę, na ten profesjonalnie prowadzony blog, wszystkich znających język angielski.
Poranne przesyłam:)

airborne pisze...

Tak, powszechnie stosowany w adresach E-mailowych a jednak ma charakter wskazujący na nazwę poczty.:)
Pozdrawiam.

airborne pisze...

U Ciebie nic nie może być obraźliwe jesteś przecież DAMĄ mojego serca, noszę Twoją chusteczkę przypiętą do mojej zbroi, nie pamiętasz?
Ucałowania gorące pomimo mrozu ;*)

mrtom pisze...

Miło widzieć, że moje wpisy są popularyzowane ;) Serdecznie pozdrawiam wszystkich czytelników i oczywiście zapraszam ponownie do siebie:)